Fries Museum sluit commercieel partnership met Aegon
Fries Museum / Foto LC - Siep van Lingen

Bezoekers van het Fries Museum hebben het afgelopen jaar ruim vier miljoen euro uitgegeven in de stad Leeuwarden en de provincie Friesland, dat schrijft de Leeuwarder Courant. De exposities ‘Alma-Tadema: klassieke verleiding’ en ‘Mata Hari: de mythe en het meisje’ waren met respectievelijk 145.000 en tot nu toe 37.000 bezoekers grote publiekstrekkers in 2017. 

Eenenzeventig procent van de bezoekers kwam uit Nederland maar van buiten Friesland, tweederde van dit aantal kwam speciaal voor het museum. Gemiddeld werd er in en rond de stad 67 euro per persoon uitgegeven, dit brengt het totaal op ruim vier miljoen euro.

Het Fries Museum heeft het afgelopen veel positieve aandacht gekregen van zowel het publiek als de media. De Alma-Tadema tentoonstelling werd gewaardeerd met een 8,6. De Mata Hari tentoonstelling kon op de belangstelling rekenen van internationale pers waaronder The New York Times, The Washington Post, The Guardian, El Pais en de BBC. Deze media aandacht kent een publiciteitswaarde van 4,2 miljoen euro.

 

DELEN